מהם תפקידיו של עורך דין לענייני ירושה

עורך דין לענייני ירושה יכול לטפל לפי חוק הירושה בהתחשב בסדר ההורשה:
החוק קובע כי קרוביו של הנפטר שיכולים להיכלל בין יורשיו הם בן זוגו, ילדיו, הוריו ואחיו. אנו מזמינים אתכם להגיע אל משרד עורכי הדין של עופרה הזיו אשר מתמחים בענייני ירושה ויסייעו לכם באופן המקצועי ביותר.

מהם תפקידיו של עורך דין לענייני ירושה

קרדיט: Freepik

בתוך המערכת המשפטית, עורך דין לענייני ירושה ממלא כמה תפקידים חשובים: מסייע בכתיבת צוואה מנוסחת היטב, חוקית ותקינה, כולל התייחסות לרכוש עתידי בעת כתיבת הצוואה ומסייע ליורשים פוטנציאלים במימוש כתב הצוואה, או הוצאת צו ירושה. בכל מקרה – המטרה היא למנוע או לצמצם ככל האפשר את הסכסוכים העלולים להתרחש במשפחה מתוך רצון לרשת את רכוש הנפטר.

צוואות נערכות בכל מיני מצבים משפחתיים – חלקם מאוד לא שגרתיים – צוואות לאנשים בהליך גירושין, צוואה בעדים, או ניהול עיזבון כשקטינים מעורבים או כאשר יש מחלוקות בין היורשים. מטרתן היא להסדיר את נושא הירושה, למנוע מחלוקות קשות בתוך המשפחה ולוודא שמכבדים את רצון הנפטר. לעיתים, אין הנפטר משאיר אחריו צוואה. במצבים אלו, כאשר האדם נפטר ללא צוואה תקפה וחוקית, קובע חוק הירושה את זהות היורשים של המנוח על פי דין.

חוק הירושה מפרט מצבים שונים, ביניהם זוגות שאינם נשואים, זוגות ללא ילדים, נפטר שאין לו בן זוג או ילדים, ואפילו עבור נפטר שאין לו כלל קרובי משפחה. בכל המקרים האלה – חוק הירושה קובע באיזה אופן יחולק הכסף ולמי.

יורשים הרוצים לממש את זכותם לפי צו הירושה – צריכים להגיש בקשה לצו ירושה, באמצעות עורך דין, שיאפשר להם לממש את זכותם לירושה על פי חוק.

 

התמחות משרדינו

החוק העוסק והמסדיר בדיני הירושה במדינת ישראל הינו חוק הירושה, התשכ"ה- 1965 (להלן: "חוק הירושה"). החוק מסדיר את אופן חלוקת הרכוש לאחר פטירתו של אדם. משרד עורכי דין עופרה זיו  מתמחה בעריכת צוואות, בקשות לצווי ירושה וצווי קיום צוואה וניהול תיקי עיזבונות.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    Skip to content